7. mars 2013

TAPET ISTEDET FOR FLIS


YES! ....endelig kom vi frem til en løsning...
 
Vi har i en liten periode nå vært litt i tvil, skal vi legge ny
flis på kjøkkenet, eller en tøff tapet? ... jo, vi går for tapet.

En skulle tro det var enkelt å finne noe som
falt i smak, men i en jungel av tapeter er det lett
og rote seg bort. Mye måtte elimineres bort
for å begrense utvalget litt, 
 og nå, endelig, fikk JEG bestemt OSS ;-) 


 
 
Tapeten heter "Every Day", og kommer fra Borge.
 
 
Kjøkkenet slik det var da vi flyttet inn.
Kjøkkenet heter "Capri", og kommer fra Nettolinen.
Hvit høyglans, forholdsvis nytt. Ikke et kjøkken jeg
 ville valgt som mitt drømmekjøkken,
 men alt for bra til å byttes ut.

Kjøkkenet var litt lite gjennomført etter vår mening,
så vi ble enige om å ta noen små grep
 for å oppgradere det litt,
og det er vi igang med nå.
 
 
 
Hyller, skap og den gamle ventilatoren har vi tatt bort,
og skal erstatte med ny vegghengt ventilator.
  Over stekeovnen har vi satt inn dampovn,
en kjempeinvestering!
Gulvet og sokkellistene er skiftet. Ny lys eikeparkett er
lagt i hele huset, så kjøkkenet har samme gulv som stuen,
noe som gir en finere helhet når det er åpen løsning
mellom stue og kjøkken.
 
  


1 kommentar:

  1. Hei Marianne og takk for koselig hilsen hos meg! :) Fin blogg du har, og så spennende med oppussing av nytt hjem :) Kjøkkenet kommer til å bli stilig med den tapeten og de endringer dere planlegger! Du spurte om lampen min. Det er en enkel rimelig lampefot jeg kjøpte for et par år siden. Den hadde opprinnelig en annen lampeskjerm, men den byttet jeg ut med en skjerm fra Tine K Home, kjøpt hos Home & Cottage. Den er i en farge som heter grå, men den ser litt aubergine ut. Lykke til videre med oppussingen og ha en fin dag :) Hilsen Gry

    SvarSlett